Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μου

Το ιστολόγιό μου είναι άλλη μία προσπάθεια για την άμεση και έγκαιρη ενημέρωση των συναδέλφων για όλα τα θέματα που τους αφορούν.
Σας παρακαλώ να μη διστάζετε να επικοινωνείτε μαζί μου για κάθε θέμα που σας απασχολεί, αφήνοντας το σχόλιο σας στο ιστολόγιο, στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση (fanpap@sch.gr) ή τηλεφωνικά.
Επίσης είναι πολύτιμη ή κάθε παρατήρηση έτσι ώστε το ιστολόγιο να γίνει εύχρηστο και χρήσιμο σε όλους.
Καλή περιήγηση

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
κυκλοφορεί στα σχολεία μας αυτό το ψήφισμα των συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής.
Με την υπογραφή μας δηλώνουμε τη συμπαράστασή μας στα δίκαια αιτήματά τους.

ΨΗΦΙΣΜΑ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΠΕ61 – ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΠΕ71)

Αγαπητοί γονείς,
Αγαπητοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,
Είμαστε εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, απόφοιτοι των δύο Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα. Εδώ και μια δεκαετία στελεχώνουμε ως συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί τις σχολικές δομές και μορφές εκπαίδευσης στην Ειδικής Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), δηλαδή τα Ειδικά Σχολεία, τα Τμήματα Ένταξης Δημοτικών και Νηπιαγωγείων (αλλά και νοσοκομείων, κέντρων αποκατάστασης κ.τ.λ.), την Παράλληλη Στήριξη και την κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως απόφοιτοι των τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αποτελούμε σήμερα ένα μεγάλο ποσοστό εξειδικευμένων εκπαιδευτικών στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Παρ΄όλη τη δεκαετή  προϋπηρεσία-αναπλήρωση που έχουμε προσφέρει σε πάγιες, διαρκώς κενές θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών, κανένας εκπαιδευτικός της ΕΑΕ δεν έχει διοριστεί μέχρι σήμερα, ούτε έχει προκηρυχθεί ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή.
Η αδιαφορία και ο σκόπιμα αποσπασματικός και πρόχειρος εκπαιδευτικός σχεδιασμός στο χώρο της ΕΑΕ δεν περιορίζεται μόνο στην έλλειψη σταθερών εκπαιδευτικών. Επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο με την έναρξη του σχολικού έτους όταν όλες οι σχολικές δομές ΕΑΕ καθυστερούν να λειτουργήσουν και η στελέχωση τους είναι συχνά ανεπαρκής. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί το «επικίνδυνο» φαινόμενο να προσλαμβάνονται σε καίριες και «ευαίσθητες» θέσεις εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είτε δεν έχουν καμία γνώση στην Ειδική Αγωγή είτε έχουν δεχτεί μια απλή επιμόρφωση, και να παραγκωνίζονται οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί, οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής. Αυτό προκαλεί σύγχυση και αβεβαιότητα σε όλα τα εμπλεκόμενα μέλη  (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικό προσωπικό) και υποτίμηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Εμείς, από τη μεριά μας, έχουμε ξεκινήσει εδώ και καιρό έναν αγώνα για:

è Σταθερή και αξιοπρεπή εργασία - μαζικούς διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.
Ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ πρέπει να τοποθετείται σταθερά στην κατάλληλη θέση ώστε να βελτιωθεί πραγματικά η ποιότητα της εκπαίδευσης.  
è Καθαρούς πίνακες Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, πίνακες με βάση μόνο τον κλάδο και την προϋπηρεσία. Ζητάμε να ισχύσει ότι ισχύει και για όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς.
è Κάθε Στελέχωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης/Ειδικής Αγωγής να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με χρήματα που αποδίδονται προσωρινά από την Ευρωπαϊκή Ένωση για επιμόρφωση (και όχι για μισθοδοσία) π.χ. πρόγραμμα ΕΣΠΑ στην Παράλληλη Στήριξη. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια (ΕΣΠΑ, 400 ωρών κ.α.)  που γίνονται στο όνομα της έλλειψης εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (οι οποίοι υπάρχουν αλλά δεν διορίζονται), δεν πρέπει να αποτελούν προσόν πρόσληψης/διορισμού/μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή -διότι μ’ αυτόν τον τρόπο καταργείται ο βασικός τίτλος σπουδών αλλά και η μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή.
è Διατήρηση και βελτίωση των υπηρεσιών στα ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) ως απαραίτητη προϋπόθεση για την υποστήριξη εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.
è Την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία και ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή ως βασικού χαρακτηριστικού μιας σύγχρονης και πολιτισμένης εκπαίδευσης και κοινωνίας.

Σε αυτόν τον αγώνα σας θέλουμε συμπαραστάτες:
για μια ποιοτική Ειδική Αγωγή, για μια καλύτερη Παιδεία, για μια ισότιμη Κοινωνία.

Γι’ αυτό το λόγο προχωράμε πανελλαδικά στη Συλλογή Υπογραφών υπέρ του αγώνα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου